Keep it simple...

Adevarul despre ce putem manca pentru a slabi. Adevaratul adevar

Mie imi place sa mananc, asta e, nu mai pot ascunde asta. As putea sa traiesc cu paine, unt, sare, cartofi prajiti, fructe de mare, mancare greceasca, toate combinatiile si prostiile din lume, la orice ora. Nu mi plac dulciurile foarte tare, dar daca vad paine in vitrina e ca si cum ati vedea voi ciocolata. Sau ceva. E, cum nu mai mananc controlat, cum ma ingras. Si cum de bine ce n ai mancat un pic pe control iti aduci aminte ce frumoasa e viata pe ne control, intoarcerea inapoi e destul de dificila. Insa cum nici fara niste bucurii viata nu are sens, am intrebat o pe doctorita Andreea Suvoiala ce si cum putem face, ce si cum nu putem face. I materie de slabit, nu despre crosetat, bineinteles

IMG-20160525-WA0021

 

  1. Se poate slabi mancand ce iti place? si daca da, cum

Bineinteles ca se poate slabi mancand lucruri care iti plac, mai mult decat atat, asa ar fi ideal sa slabim. Eu cred ca e foarte important sa nu pierdem din vedere placerea si bucuria pe care ni le ofera mancarea, sa nu mai impartim alimentele in bune si rele, sanatoase si nesanatoase. Sa intelegem ca intotdeauna cantitatea face diferenta, ca orice aliment consumat in cantitati prea mari devine nociv. Nu mancarea e problema, cu alte cuvinte, ci lipsa noastra de cumpatare. Ne ingrasam pentru ca mancam prea mult din lucrurile care ne plac. Daca alimentele care ne aduc placere sunt intamplator bogate in grasimi si zaharuri (nutrientii care dau gustul bun si care ne pun, de regula, silueta in pericol), tot ce trebuie sa facem pentru a slabi cateva kilograme e sa reducem cantitatea si poate frecventa cu care le consumam. E de asemenea util sa fim deschisi, sa experimentam, sa descoperim noi moduri de a prepara alimentele care ne plac. Sa luam un exemplu concret: sa zicem ca iti plac foarte mult pastele cu sos bolognese, pe care le mananci in oras sau le faci acasa, dar folosesti sos la borcan pentru ca ti se pare complicat sa-l prepari sau nu ai timp. Daca accepti provocarea si pragatesti reteta de la zero folosind o carne mai slaba, aleasa de tine, rosii proaspete si tipul potrivit de paste si condimente, poti pregati in scurt timp niste paste cel putin la fel de gustoase, cu minim 20% calorii in minus, deci vei slabi.

2. care sunt cele mai nocive obiceiuri alimentare

Cel mai tare ma sperie mancatul pe strada intre doua destinatii, mancatul pe tastatura, la birou, fara atentie, fara companie, mancatul in fata televizorului. Pentru ca nu acordam atentie mancarii, mestecatului si inghititului, avem tendinta sa mancam mai repede, cantitati mai mari de hrana iar senzatia ca suntem satui se instaleaza mai greu.  Ajungem in felul acesta sa cautam constant gustari, rontaieli care sa ne acopere foamea…Masa s-a transformat dintr-un moment placut petrecut alaturi de apropiati, urmat de cateva clipe de odihna pentru facilitarea digestiei intr-o lipie cu de toate mancata pe graba intre 2 sedinte…si asta e gresit din toate punctele de vedere, se lasa cu dureri de burta, frustrare si kilograme in plus.

Ma ingrijoreaza de asemenea ce se intampla in scoli. Scolile sunt inconjurate de fast food-uri, patiserii, covrigarii de unde unii copii isi cumpara zilnic pranzul. Si cum sa nu-ti cumperi cand totul e atat de gustos, ieftin si la indemana? Parintii nu stiu ca e nociv sau nu se implica, iar in scoli nu se face educatie nutritionala. Incidenta obezitatii in randul copiilor e in continua crestere, e un lucru alarmant, un copil obez este viiorul adult obez.
3. toata lumea vorbeste despre ce, cum, cat trebuie sa mancam. cat de realiste sunt toate dietele care apar pe internet

Evident ca fiecare dieta nou aparuta porneste de la un sambure de adevar, cel mai adesea de la o restrictie calorica importanta. Cu alte cuvinte, nu ai cum sa nu slabesti daca mananci mult mai putin decat consumi. Intrebarea e cat de putin? Si cu ce riscuri? Nu poti lansa o dieta cu pretentia ca se potriveste tuturor oamenilor, la fel cum nu poti da un tratament fara sa consulti bolnavul mai intai.
4. de ce e nevoie de supravegherea unui nutritionist

Pentru ca nutritionistul face ceva ce internetul inca nu poate. Consulta, investigheaza, analizeaza starea de sanatate a pacientului, afla cam tot ce se poate afla despre stilul lui de viata. Se muleaza pe nevoile lui si ii ofera cea mai buna solutie pentru el. Il educa. Il ajuta sa se organizeze mai bine. Ii monitorizeaza evolutia si il sustine la tot pasul. Il invata cum sa mentina rezultatele obtinute, cum sa foloseasca mancarea in favoarea lui.
5. care sunt regulile generale pe care ar trebui sa le respectam

Sa ne respectam mesele. Si asta nu inseamna neaparat 3 mese principale si 2 gustari. Inseamna sa ne facem timp pentru masa. Sa lasam totul balta pentru 20 de minute si sa mancam fara graba. Sa ne bucuram de ce avem in farfurie.

Sa ne organizam. Asa cum ne trecem in agenda toate intalnirile si sedintele dintr-o zi, e util sa adaugam si mesele, sunt cel putin la fel de importante.

Sa mancam rational. Stiu ca masa de seara e pentru cei mai multi cel mai relaxant moment al zilei, dar asta nu inseamna ca trebuie sa mancam 2 feluri de mancare plus desert. E limpede ca nu mai avem nevoie de energie inainte de culcare si ca tot surplusul de zahar si grasimi se va depune direct pe coapse.

Sa intelegem ca exista o mare diferenta intre placerea de a manca ciocolata, spre exemplu si a manca o ciocolata intreaga. Placerea e satisfacuta dupa prima patratica.

Sa nu exageram cu fructele si sa le consumam asa cum le gasim in natura, nu sub forma de sucuri, chiar daca pare mult mai comod.

Si nu in ultimul rand, sa ne respectam corpul, sa fim atenti la mesajele pe care ni le transmite, sa invatam sa le descifram si, mai ales, sa le intelegem corect. Sa bem cand ne este sete, sa ne hranim cand ni se face foame.

 

Pe doctorita Andreea Suvoiala o gasiti la Bioterramed unde puteti sa urmati si un program complet de viata sanatoasa. Cu kineto, slabit, proceduri, tot ce trebuie. O sa va povestesc alta data despre el

15055647_10209155290852384_8434583455251741470_n

Facebook Comments

Previous Post Next Post

S-ar putea să-ți placă și

Nu sunt comentarii

Comenteaza