Goin' out..., Hurry no Worry, Keep it simple...

Cum sa ne reapucam de sport. Adica sa depasim celebrul #deluni

Sunt convinsa ca cele mai multe dintre noi si au propus ca de maine sa nu mai manance ciocolata, de luni sa mearga la sala de cel putin 2 ori pe saptamana, sa iasa la alergat in fiecare marti la ora 7 si sa coboare si urce cele 4 etaje de la birou sau de la bloc fara lift. Cel mai adesea esuam in aceste planuri. Asa ca m am gandit sa o rog pe Mirela Mirea, unul dintre cei mai vechi antrenori din Romania, pe care o gasiti acum la One Fitness, ce si cum sa facem.

  1. nu ai mai fost demult la sala (sau niciodata), ti e frica sa incepi, ca te faci de ras sau ca nu poti. de unde pleci, ce faci concret : „Motivatia de a merge la sala este diferita la fiecare. Poate fi o dorinta de slabire, o durere de spate, nevoia de a scapa de frustrari ori sfatul medicului. Este perfect normal, in opinia mea, sa apara senzatia de frica si, probabil, de ridicol, cel mai des intalnita. Ce faci concret? Gaseste motivul pentru care vrei sa mergi, scapa de amanari (poate de maine, poate de luni), mergi la sala si stai de vorba cu un instructor, deschis si corect. Avem in sali profesionisti care pot face o anamneza si care te pot indruma cum incepi, cu ce, cat timp. Sunt destul de multe greseli, accidentari si ore de sport nepotrivite ca sa mai alegem haotic, manati de diferite motive. Un sfat, venit din ani de experienta – Ai incredere in corpul tau! Sportul in sala, afara, oriunde, este viata!”

 

  1.  Esti instructor de Pilates. Daca te uiti pe youtube par simple, daca te apuci sa le faci, nu mai sunt asa simple. Cui se adreseaza aceste ore si ce probleme rezolva ele

Pilates-ul este pentru oricine, indiferent de varsta, sex, sanatate sau boala. Nu ma feresc sa spun boala, pentru ca am lucrat si lucrez cu oameni cu afectiuni diferite, unele grave, nu doar cu acelea legate de aparatul locomotor. Nu este o forma usoara de antrenament, insa, atunci cand este executata corect, este cea mai buna forma de protectie a corpului. Exercitiul fizic din Pilates este cel care perfectioneaza legatura functionala dintre aparatele si sistemele corpului. Este important de specificat ca 80% dintre operatiile pe coloana pot fi evitate prin Pilates. 

 

3. La ce ajuta concret orele de Pilates?

Definitia originala a Pilates-ului este : „inapoi la viata prin control”.

Sunt doua forme de practicare:

– la saltea (unde combini gravitatia cu greutatea corpului pentru a oferi rezistenta muschilor)

– reformer-ul (care ofera suport si rezistenta)

Creierul nostru controleaza actiunea muschilor in grupuri, mai degraba, decat individual. Atunci cand executi miscarile, este important sa iei in considerare muschii care lucreaza bine impreuna. De exemplu, muschii diafragmei pelvine lucreaza cel mai bine cu transversul abdominal.  Pe aceasta se bazeaza miscarile din Pilates, sau, simplu, stabilizare axiala. Evident ca exercitiile pot fi adaptate pentru nevoile fiecaruia. Pilates-ul este bland pentru recuperare si, in acelasi timp, provocare pentru cel mai bun atlet. Daca vorbim despre dismorfisme, adevarate patologii, sunt utile exercitiile care imbunatatesc tonusul muscular in zona pelvico-abdominala si paravertebrala. Revenind la stabilizare axiala, aceasta inseamna: tonus muscular imbunatatit, alungirea si intarirea fibrelor musculare, stimularea secretiei de lichid sinovial, eliminarea toxinelor, diminuarea stresului, vindecarea afectiunilor articulare, de circulatie a sangelui si unor afectiuni psihice.

 

 

Facebook Comments

Previous Post Next Post

S-ar putea să-ți placă și

Nu sunt comentarii

Comenteaza