How they beat us, Keep it simple...

Săptămâna altfel, în România, și săptămâna oarecare, în Spania

Săptămâna viitoare este săptămâna altfel în școala românească. Nu e rău, căci școala noastră are mare nevoie să fie ALTFEL. Mai interesantă, mai vie, mai aproape de preocupările copiilor noștri.

Activitățile din această săptămână diferă de la o școală la alte în funcție de propunerile părinților și ale învățătorilor, chiar și ale copiilor, de disponibilitatea profesorilor de a depune oareșice efort (căci trebuie făcută o grămadă de hârțogăraie), șamd.

Așa că, zilele trecute, Matei a venit cu următorul program. Promit să nu comentez deocamdată, ci doar să vă las aici spre studiu activitățile lor din SĂPTĂMÂNA ALTFEL și, în paralel, ce face verișorul lui la o școală (atenție, DE STAT!) din Barcelona, ÎNTR-O SĂPTĂMÂNĂ OARECARE DE CURS.

 

ROMÂNIA, 2016

 

LUNI

  • Activitate ecologică și protecția mediului
  • Prezentare Power Point
  • Machete – Medii de viață
  • Educație pentru sănătate

 

MARȚI

  • Omul și mediul – Experimentăm pentru a înțelege
  • Prezentare Power Point
  • Film documentar
  • Experimente: vulcanul, magnetismul, curcubeul

 

MIERCURI

  • Hour of code – activitate pe computer
  • Clubul de lectură: lectură, dramatizare

 

JOI

– Portofoliu: îngrijirea prietenilor care nu cuvântă

– Vizită la fabrica de ciocolată

 

VINERI

  • Jocuri și jucării: iepurașul, ciucurașii jucăuși, puiul marionetă
  • Teatrul de magie
  • Jocuri și jucării

25511182763_876dfd9eed

 

SPANIA, 2016

 

LUNI

  • Waterpolo la piscina din cartier
  • Teixtis – studiază tot trimestrul un subiect pe care îl aleg copiii

 

MARȚI

  • Concert la Auditori de Barcelona (adică acolo unde a cântat și Goran Bregovic) susținut de toți copiii din clasa a IV-a din școală (cu tricouri, coregrafie, instrumente, tot tacâmul)
  • Catalană
  • Ed fizică – fotbal în liga celor 14 școli

 

MIERCURI

  • Audiție la trompetă sau alt instrument (unde copilul are două minute să demonstreze că merită să meargă la liceul de muzică)
  • Mate
  • Istorie (merg în cartier cu cărți și documente și întreabă cetățenii ce știu despre istoria cartierului în care locuiesc)

 

JOI

  • Muzică – pun muzică în clasă și fiecare copil are dreptul să-și aleagă, pe rând, câte o melodie
  • Știrea zilei – își aleg un subiect la zi (de la știri) și discută toată clasa despre asta
  • Castellană

 

VINERI

  • Rubrica meteo – un copil, desemnat în prealabil, se uită seara la meteo și se duce a doua zi îmbrăcat potrivit vremii ca să prezinte meteo în fața clasei
  • Curs foto – fiecare copil arată ce poze a făcut de-a lungul unei perioade determinate de timp
  • Vizită la radioul național, unde sunt reporteri (activitate care variază)
  • Îngrijirea plantelor (pe terasa școlii există o mică seră, unde fiecare copil are planta lui de care se îngrijește)

 

26327646741_03eed4d58b

ÎN PLUS

 

La sfârșitul fiecărui trimestru se organizează petreceri părinți copii.

 

În liga de fotbal există un clasament: echipa cea mai bună, părinții cei mai educați, cea mai frumoasă galerie, cel mai bun antrenor, școala cu cel mai mare fairplay.

 

Carnavalul – fiecare școală iese pe Rambla și este premiată școala cu cele mai originale costume.

228789_185383491511865_5008378_n

De Sfântul Gheorghe ies la cumpărături și achiziționează cărți pentru biblioteca școli. Echivalentul este Sant Jordi, ziua când băieții primesc cărți iar fetele trandafiri.

În iunie, ies cu bărcile pe Mediterana.

De Ziua Păcii, ies în curte și fac ce vedeți AICI.

 

Dacă ați ajuns până aici și încă mai susțineți că învățământul nostru este productiv, vă îndemn să mergeți în Spania (sau în oricare altă țară europeană) și să vă uitați un pic în jur. Și să vă întrebați ce v-ați dori: un coleg/vecin/apropiat încruntat, nervos, stresat, ranchiunos, care se uită mereu în curtea ta, căci așa a fost învățat (concurența e mare), dar doxă de carte sau un coleg/vecin/apropiat relaxat, zâmbitor, prietenos, amabil?

 

Căci școala noastră poate că o produce ea genii (deși și aici am mari dubii) dar cu geniile nimeni nu prea poate face casă bună.

 

Și așa cum zicea cineva, de ce să ne concentrăm pe producerea de genii, care sunt unul la un miliard, și nu pe producerea de oameni obișnuiți, normali din toate punctele de vedere, dar care să se poată exprima coerent în orice situație, care să știe să reacționeze corect în orice împrejurare, care să-și poată susțină obiectiv punctul de vedere în fața altora și care să știe să găsească echilibru și plăcere în orice aspect al vieții?

 

sursa foto: www.indianexpress. com, www.photopin.com

Facebook Comments

Previous Post Next Post

S-ar putea să-ți placă și

Nu sunt comentarii

Comenteaza