Survival Cooking, Uncategorized

Sexy avocado

Reţeta pe care urmează să v-o prezint nu e propriu-zis o reţetă, ci o metodă ingenioasă, rapidă şi sănătoasă de a face pe plac unui copil eventual mofturos sau plictisit de mâncărurile clasice şi prea puţin arătoase.

Avocado-ul în sine nu are niciun gust, însă secretul constă în combinaţiile pe care le facem cu dânsul. Ca să înţelegem mai bine, e ca the little black dress, care nu-ţi spune nimic, dar dacă îi adaugi un colier colorat, deja vorbim despre cu totul altceva. Aşa şi cu avocado-ul.

ingrediente

 

Eu am ales să-l combin cu:

  • 2 ouă
  • bacon
  • ardei roşu
  • castravete
  • usturoi
  • sare
  • piper

1. Tăiaţi avocado-ul pe jumătate, scoateţi-i sâmburele şi puţin din miez, cât să faceţi loc unui ou (oul să fie proaspăt scos din frigider, ca să nu se scurgă tot albuşul pe lângă)

avocado taiat

2. Separat, căliţi bacon-ul cu ardeiul roşu.

bacon

3. Spargeţi oul în jumătatea de avocado, presăraţi sare şi piper şi băgaţi-l la cuptor până se rumeneşte.

avocado ou

4. Adăugaţi bacon-ul şi ardeiul călite et voila!

 

 

finalavocado final

 

Dacă doriţi, puteţi face şi o salată din miezul de avocado rămas, cu castraveţi şi un căţel de usturoi.

salata

Avocado-ul copt se face ca un fel de piure şi amestecat cu gălbenuşul de ou şi bacon-ul este un deliciu!

 

  • De ce este aşa celebru avocado-ul:
  1. Avocado contine nu mai putin de 18 aminoacizi, acestia fiind utilizati de catre organism in formarea proteinelor complexe. Unii specialisti sustin ca avocado ar fi o sursa proteica mai buna decat carnea.

  2. Fructul de avocado contine mai multa fibra naturala decat orice alt fruct. Acest continut bogat de fibre inlesneste digestia si ajuta organismul sa absoarba in totalitate nutrientii din alimente.

  3. Grasimile bune care se gasesc in fructul de avocado cresc colesterolul bun (HDL), scazand in schimb colesterolul rau (LDL) si trigliceridele cu 20%.

  4. Avocado contine cu 35% mai mult potasiu decat o banana. Potasiul este exterm de important in mentinerea tensiunii arteriale in limite normale, dar contribuie in acelasi timp si la mentinerea sanatatii creierului.

  5. Fructul de avocado contine luteina, o substanta necesara in mentinerea unei vederi optime, protejand totodata impotriva degenerarii maculare cauzate de imbatranire.

  6. Avocado dispune de proprietati antiinflamatorii, fiind prin urmare benefic in prevenirea si tratarea artritei reumatoide.

  7. Avocado contine o cantitate semnificativa de acid oleic, cunoscut pentru rolul sau in imbunatatirea sistemului cardiovascular (scade colesterolul). Acidul oleic protejeaza totodata impotriva cancerului de prostata si a cancerului mamar.

  8. Avocado contine acid folic (vitamina B9) si vitamina B6, vitamine ce contribuie la normalizarea nivelului de homocisteina. Acumulata in sange intr-o cantitate prea mare, homocisteina are efecte toxice, crescand riscul bolilor de inima si ducand chiar la deces in unele cazuri.

  9. Avocado contine si glutation, proteina cunoscuta si sub numele de “proteina vietii”. Glutationul intareste sistemul imunitar al organismului, contribuind in acelasi timp si la mentinerea sanatatii sistemului nervos. (sursa: www.garbo.ro)

Facebook Comments

Previous Post Next Post

S-ar putea să-ți placă și

Nu sunt comentarii

Comenteaza